Na temelju članka 6. Ustava Republike Hrvatske (NN 56/90, 135/97, 08/98, 113/00,124/00, 28/01, 41/01, 55/01, 76/10, 85/10, 05/14) i članka 10. Zakona o političkim strankama (NN 76/93, 111/96, 164/98, 36/01 i 28/06) skupština Stranke JAVNO DOBRO, održana 14. listopada 2023. godine usvojila je Statut koji glasi:

S  T  A  T  U  T

Stranke Javno Dobro

TEMELJNE ODREDBE

Članak 1.

Stranka Javno Dobro (u daljnjem tekstu: Stranka) utemeljena je na slobodnoj volji svojih članova, djeluje na demokratskim načelima, u skladu s Ustavom i pozitivnim propisima Republike Hrvatske.

Ovim Statutom Stranke (u daljnjem tekstu: Statut) uređuju se: naziv i sjedište Stranke, znak Stranke, predstavljanje i zastupanje Stranke, ciljevi i način djelovanja, pitanja članstva, oblici organiziranja, upravna i druga tijela Stranke (način njihovog izbora i opoziva, trajanje mandata te način odlučivanja), sredstva za rad, mogućnosti prestanka Stranke te postupak s imovinom u slučaju njenog prestanka.

Članak 2.

Riječi i pojmovi koji imaju rodno značenje u ovom Statutu odnose se jednako na muški i ženski rod, bez obzira jesu li korišteni u muškom ili ženskom rodu.

Članak 3.

Puni naziv stranke glasi: Javno Dobro

Sjedište stranke je u Supetru o adresi Stranke odluku donosi predsjednik Stranke.

Članak 4.

Stranka ima znak u kojem je u logotipu slovima ispisano: JAVNO DOBRO, te je slovo J stilizirano kao otvoreni kišobran (simbol obrane javnog dobra i simbol okupljanja svih građana Republike Hrvatske koji imaju iste interese i ciljeve u obrani javnog dobra Republike Hrvatske).

Stranka ima pečat izgled kojeg određuje predsjednik svojom odlukom.

Članak 5.

Glavni cilj političkog djelovanja Stranke je očuvanje javnog i općeg dobra u Republici Hrvatskoj, zaštita od stavljanja privatnih interesa ispred javnih, sprječavanje daljnje privatizacije i komodifikacije javnih i općih dobara uz očuvanje ustavne demokracije.

Stranka Javno Dobro zalaže se za poštivanje i implementaciju Ustavnih načela vezanih za ljudska prava i slobode, kao i prava na izbor.

Međunarodni cilj stranke je jačanje pozicije RH unutar EU kroz sudjelovanje u kreiranju EU politika sa ciljem podizanja kvalitete života i životnog standarda svih građana, zaštite okoliša i strateških resursa.

Političko djelovanje očitovat će se i kroz izgradnju i jačanje institucija kao osnovnog preduvjeta pune implementacije vladavine prava u skladu s vrijednostima opisanim i zajamčenim u Ustavu Republike Hrvatske i njezinim zakonima prethodno usklađenim s Ustavom. Provođenje stvarnih strukturnih reformi, učinkovitih antikorupcijskih mjera imaju za cilj uspostavu moderne i učinkovite javne uprave na korist građana i države.

Način političkog djelovanja Stranke u svrhu ostvarivanja programa provodit će se u skladu s odlukama tijela Stranke, izlaskom na lokalne, nacionalne i europske izbore, kao i sudjelovanjem u različitim drugim demokratskim procesima, javnim istupanjima i aktivnostima po pitanju okolišnih i urbanih javnih politika uz suradnju s građanima.

Stranka djeluje u skladu s osnivačkim (temeljnim) programom stranke kojeg utvrđuje Konvencija (skupština) te godišnjim programom rada i financijskim planom kojeg donosi predsjednik Stranke.

Članak 6.

Stranku zastupa i predstavlja predsjednik Stranke.

Predsjednik Stranke može svojom odlukom ovlastiti druge osobe da u određenim pitanjima zastupaju i predstavljaju Stranku.

Članak 7.

Rad Stranke je javan.

U radu stručnih i savjetodavnih tijela mogu sudjelovati i osobe koje nisu članovi Stranke.

Stranka, osim sa svojim članstvom u ostvarivanju političkih ciljeva može surađivati i s udruženjima, grupacijama i pojedincima, što se posebno odnosi na udruge i građanske inicijative koji nisu članovi Stranke, ali imaju iste ciljeve, program, vrijednosti, stavove i način djelovanja. Stranka može surađivati i sa drugim političkim strankama čiji su ciljevi, programi, vrijednosti, stavovi i način djelovanja srodni i kompatibilni.

Tijela mogu svojom odlukom isključiti javnost u svojem radu na sjednicama.

ČLANSTVO

Članak 8.

Svaki punoljetni, poslovno sposobni državljanin Republike Hrvatske može postati članom Stranke ukoliko prihvaća njene ciljeve, program i način djelovanja. Član Stranke može biti istovremeno član i drugih političkih stranaka, pod uvjetom da se radi o kompatibilnim i srodnim strankama čije djelovanje nije suprotno ciljevima, programu, vrijednostima, stavovima i načinu djelovanja ove Stranke.

Osoba koja je prethodno bila član Stranke i želi se ponovno učlaniti može to ponovno postati samo uz pristanak Vijeća stranke.

Članak 9.

Prilikom pristupanja Stranci osoba ispunjava pristupni obrazac koji najmanje sadrži: ime i prezime, adresu, datum rođenja, broj mobilnog telefona, adresu elektronske pošte, dozvolu za komunikaciju putem elektronske pošte i izjavu da prihvaća Statut i druge opće akte, ciljeve, program, vrijednosti, stavove i način djelovanja, Stranke (u daljnjem tekstu: pristupni obrazac). Potpisom pristupnog obrasca osoba daje zahtjev za učlanjenje u Stranku.

Pristupni obrazac utvrđuje svojom odlukom predsjednik Stranke.

Članak 10.

Osoba može podnijeti pristupni obrazac putem internetske stranice ili u tiskanom obliku. Glavni tajnik stranke zadužen je za vođenje evidencije o podnesenim pristupnim obrascima, te ih dostavlja predsjedniku Stranke na donošenje odluke o učlanjenju. Glavni tajnik stranke zadužen je za pružanje informacija o statusu rješavanja podnesenog zahtjeva kao i ostalim informacijama vezanim uz članstvo u stranci.

Članak 11.

Temeljem potpuno i ispravno ispunjenog pristupnog obrasca predsjednik Stranke donosi odluku o učlanjenju kojom se učlanjenje dopušta ili odbija, u pravilu u roku od 30 dana od dana podnesenog zahtjeva. U slučaju odbijanja zahtjeva, kao i u slučaju isteka roka od 30 dana od dana podnošenja zahtjeva, osoba ima pravo na žalbu Vijeću stranke od dana primitka odluke o odbijanju učlanjenja odnosno od isteka 30 dana od dana podnošenja zahtjeva. O podnesenoj žalbi Vijeće će odlučiti u roku od 90 dana od dana primitka žalbe.

Članak 12.

Stranka vodi Registar članova u kojem su upisani svi članovi Stranke (u daljnjem tekstu: Registar članova). U Registar članova unose se podaci iz pristupnog obrasca i drugi podaci koji su potrebni za uredno i svrsishodno vođenje registra članova.

Glavni tajnik stranke zadužen je za vođenje Registra članova.

Članak 13.

Član stranke ima dužnost sudjelovati u radu Stranke, promicati ciljeve, program, vrijednosti, stavove i način djelovanja Stranke, plaćati članarinu te obavijestiti Stranku o svakoj promjeni svog statusa koja može biti bitna za članstvo u Stranci. Član stranke ima pravo birati i biti biran u tijela Stranke, biti kandidat Stranke na izborima, u skladu s postupkom kako je to definirano Statutom i drugim općim aktima Stranke.

Član Stranke koji je izabran u predstavničko tijelo, izabran ili imenovan kao kandidat Stranke ili iz kvote Stranke na određenu dužnost, ima osobitu dužnost pomagati u provedbi izbornih i političkih aktivnosti Stranke.

Osoba osuđena za počinjeno kazneno djelo kaznom zatvora u trajanju duljem od godine dana ne može biti kandidat za tijela Stranke niti kandidat Stranke na izborima.

O kandidaturi osobe osuđene za počinjeno kazneno djelo kazne drugačije od prethodnog stavka posebnom odlukom odlučuje Vijeće.

O članstvu i aktivnostima u Stranci osobe protiv koje se vode prekršajni, kazneni ili drugi sudski i upravni postupci, odlučit će predsjednik Stranke. Na odluku predsjednika Stranke član stranke može podnijeti žalbu Vijeću Stranke.

Članak 14.

Iznos članarine propisuje predsjednik svojom odlukom. Iznos članarine propisan odlukom može biti različit obzirom na različit status člana, primjerice, ukoliko je član dužnosnik. Predsjednik Stranke može donijeti odluku da su u određenom razdoblju članovi oslobođeni plaćanja članarine.

Članak 15.

Članstvo u Stranci prestaje smrću, istupanjem iz članstva, isključenjem iz članstva, gubitkom hrvatskog državljanstva i na drugi način propisan ovim Statutom.

Članak 16.

Isključenje člana zbog djelovanja koje nije u skladu sa ciljevima, programom, vrijednostima, stavovima i načinom djelovanja Stranke propisanim Statutom, općim aktima, internim aktima i očitovanjima Stranke može predložiti predsjednik Stranke. O isključenju odlučuje Vijeće.

Isključeni član ima pravo na žalbu Statutarnoj komisiji u roku od 8 dana od dana primitka odluke o isključenju. Žalba ne odgađa izvršenje odluke o isključenju.

Odluka o isključenju mora uključivati obrazloženje razloga isključenja i pouku o pravnom lijeku. Odluka se dostavlja članu elektronskim putem ili preporučenom pošiljkom ukoliko elektronskim putem nije bilo moguće izvršiti dostavu odluke.

Glavni tajnik može predložiti isključenje članova koji u razdoblju dužem od godine dana neopravdano ne sudjeluju u aktivnostima stranke. O isključenju takvih članova odlučuje Vijeće.

Nakon što je sazvana Skupština pa dok Skupština ne bude zaključena član ne može biti isključen.

SREDIŠNJA TIJELA

Članak 17.

Središnja tijela Stranke su: Skupština, Vijeće i predsjednik Stranke.

Uz njih djeluju i pomoćna tijela Stranke: glavni tajnik, statutarna komisija, i druga pomoćna tijela koja svojom odlukom osniva predsjednik Stranke.

Predsjednik Stranke može svojom odlukom osnovati tijela za političko djelovanje na interesnoj osnovi (primjerice mladi, umirovljenici i sl.), stručne savjete ili tijela za obavljanje posebnih zadataka vezanih uz rad i poslovanje stranke. Zajedno s odlukom o osnivanju predsjednik Stranke donosi i pravilnik o radu osnovanog tijela.

Članak 18.

Skupština je najviši organ Stranke. Odluke Skupštine obvezuju sva druga tijela Stranke.

Skupština donosi Statut , Program i njihove izmjene, bira statutarnu komisiju, pet članova Vijeća i predsjednika Stranke, raspravlja i odlučuje o izvješću o radu Stranke, odlučuje o prestanku postojanja Stranke i odlučuje o drugim značajnim pitanjima za Stranku.

Članak 19.

Skupština se održava najmanje jednom u četiri godine.

Skupštinu saziva Vijeće svojom odlukom, na prijedlog predsjednika Stranke, ili na temelju vlastite inicijative. Odlukom o sazivanju Skupštine propisuje se način izbora njenih članova (delegata), mjesto i vrijeme njenog održavanja i dnevni red.

Skupština se mora održati u roku od godine dana od održavanja parlamentarnih izbora, osim ako je između pretposljednjih i posljednjih parlamentarnih izbora proteklo manje od dvije godine, ili ako je od posljednje održane Skupštine proteklo manje od dvije godine, u kojem slučaju se rok iz stavka 1. može produljiti, ali nikako ne na više od tri godine od dana donošenja odluke Vijeća.

Odluku o produljenju iz prethodnog stavka donosi Vijeće.

Članak 20.

Skupštinu čine po položaju svi članovi koji su državni dužnosnici u Vladi i Hrvatskom Saboru, predsjednik Stranke, glavni tajnik i svi članovi Vijeća. Uz njih, Skupštinu čine i izabrani predstavnici svih članova Stranke kao delegati čiji broj i način odabira mora biti propisan odlukom o sazivanju Skupštine iz članka 19. Statuta, koju donosi Vijeće.

Članak 21.

Skupština pravovaljano odlučuje ukoliko je, u trenutku glasovanja o svakoj pojedinoj točci, prisutno više od polovice ukupnog broja članova Skupštine utvrđenih u odluci o sazivanju Skupštine iz članka 19. Statuta, a odlučuje većinom danih glasova. Ako o istoj točci postoji više prijedloga usvojen je onaj prijedlog koji dobije najviše glasova.

Skupština radi u skladu s Pravilnikom o radu kojeg predlaže Vijeće ili predsjednik Stranke, a usvaja ga Skupština na početku njezinog održavanja.

Članak 22.

Vijeće je najviše tijelo Stranke između dvije Skupštine.

Vijeće brine o poštivanju Statuta, programa, vrijednosti, stavova i načina djelovanja Stranke, provođenju odluka Skupštine, nadzoru nad vođenjem poslova Stranke, donosi Etički kodeks ponašanja i brine o njegovoj provedbi, odlučuje o predizbornim i postizbornim koalicijama, uključivanju u međunarodne političke organizacije, izlasku na prijevremene izbore i drugim bitnim pitanjima za Stranku.

Vijeće je ovlašteno donijeti odluku o promjenu naziva stranke.

Vijeće čine predsjednik Stranke, glavni tajnik stranke, članovi Vijeće izabrani na Skupštini stranke i povjerenici za pojedinu jedinicu područne odnosno lokalne samouprave koje svojom odlukom imenuje predsjednik Stranke te članovi koje je svojom odlukom kooptiralo Vijeće. Vijeće može kooptirati tri člana u Vijeće. Predsjednik stranke može imenovati onaj broj povjerenika koji će biti članovi Vijeća koliko preostaje do maksimalnog broja članova Vijeća.

Vijeće mora imati najmanje 5 članova, a može imati najviše 15 članova. Vijeće radi u skladu s Pravilnikom o radu kojeg donosi samo Vijeće na svojoj prvoj sjednici nakon održane Skupštine.

Mandat članova Vijeće traje od dana izbora ili imenovanja pa do održavanja sljedeće Skupštine Stranke, ili do dana podnošenja ostavke na funkciju člana Vijeća odnosno do dana prestanka članstva u Stranci.

Predsjednik Stranke je po položaju predsjednik Vijeća. Predsjednik Stranke može ovlastiti drugu osobu da vodi sjednicu Vijeća, ukoliko je osoba član Vijeća.

Ukoliko predsjednik Stranke nije u mogućnosti odrediti osobu koja će voditi sjednicu Vijeća, odluku o osobi koja će voditi sjenicu Vijeća, donose sami članovi Vijeća.

Vijeće može sjednicu održati i korespondentnim putem.

Članak 23.

Vijeće saziva predsjednik Stranke. Vijeće može sazvati i jedna trećina članova Vijeća. Zajedno s prijedlogom sazivanja predlaže se i dnevni red sjednice.

Vijeće održava sjednice najmanje jednom u šest mjeseci.

Vijeće pravovaljano odlučuje ukoliko je u trenutku glasovanja o svakoj pojedinoj točci prisutno više od polovice ukupnog broja članova Vijeća, a odlučuje većinom danih glasova. Ako o istoj točci postoji više prijedloga usvojen je onaj prijedlog koji dobije najviše glasova.

Članak 24.

Predsjednik Stranke provodi odluke Skupštine i Vijeća, odlučuje o političkim aktivnostima i stavovima, predlaže sklapanje predizbornih i postizbornih koalicija, predlaže Vijeću odluku o sazivanju Skupštine, donosi godišnji program i plan rada i financijski plan, i donosi druge odluke potrebne za uredno i zakonito djelovanje te ostvarivanje ciljeva i programa Stranke. Predsjednik Stranke ovlašten je sklapati ugovore koji su potrebni za ostvarivanje ciljeva i programa Stranke te ugovore o suradnji s drugim političkim subjektima.

U slučaju nužde, predsjednik Stranke može donijeti i odluku iz djelokruga Vijeća pod uvjetom da ta odluka bude odobrena na prvoj idućoj sjednici Vijeća.

Predsjednik Stranke predlaže Vijeću kandidate za predsjedničke izbore, parlamentarne izbore, lokalne izbore i izbore za Europski parlament, te obavlja i sve druge poslove koji ovim Statutom nisu povjereni nekom drugom tijelu.

Mandat predsjednika Stranke traje od izbora na skupštini Stranke pa do održavanja sljedeće Skupštine. Predsjednika Stranke može opozvati Vijeće dvotrećinskom većinom svih članova Vijeća. Istovremeno uz opoziv predsjednika Stranke, donosi se odluka o održavanju sljedeće Skupštine Stranke. Do održavanja sljedeće Skupštine, glavni tajnik stranke ima ovlasti predsjednika Stranke kao vršitelj dužnosti. Ukoliko u trenutku donošenja odluke o opozivu predsjednika Stranke, Stranka nema glavnog tajnika ili glavni tajnik podnese ostavku ili mu na drugi način prestane članstvo u stranci, Vijeće može svojom odlukom imenovati glavnog tajnika čiji mandat prestaje održavanjem sljedeće Skupštine Stranke i izborom novog predsjednika Stranke.

Broj mandata predsjednika Stranke nije ograničen.

Članak 25.

Glavni tajnik Stranke vodi poslovanje Stranke, brine o dokumentaciji Stranke, organizira i koordinira rad središnjih tijela Stranke, brine za tehničko izvršavanje odluka središnjih tijela Stranke, vodi brigu o materijalnom i financijskom poslovanju Stranke u skladu s pozitivnim zakonskim propisima, o izradi i pravodobnom podnošenju svih potrebnih dokumenata za rad Stranke nadležnim državnim tijelima te je odgovoran za uredno izvršavanje obaveza Stranke prema državnim tijelima, koordinira komunikaciju s medijima i vodi druge poslove određene ovim Statutom ili odlukama središnjih tijela Stranke.

Glavnog tajnika svojom odlukom imenuje i razrješava predsjednik Stranke. Mandat glavnog tajnika traje od imenovanja pa do održavanja sljedeće Skupštine Stranke na kojoj se bira ili potvrđuje predsjednik Stranke.

Članak 26.

Statutarna komisija ima tri člana koje bira Vijeće Stranke. Vijeće Stranke izabrat će Statutarnu komisiju na svojoj prvoj sjednici.

Statutarna komisija brine o poštivanju Statuta i o usklađenosti drugih akata Stranke sa Statutom Stranke te donosi odluke o podnesenim žalbama na odluke o isključenju iz Stranke. Statutarna komisija može raspravljati i o predstavkama i pritužbama članova na rad tijela Stranke te o njima donositi svoje zaključke.

Statutarna komisija radi u skladu s Pravilnikom o radu kojeg donosi sama.

Svoje odluke i zaključke statutarna komisija dostavlja predsjedniku Stranke koji je zadužen za njihovo provođenje, a po potrebi i Vijeću. U slučaju spora oko provođenja odluka i zaključaka statutarne komisije, odluka o tome donosi se na sljedećoj Skupštini Stranke.

Članak 27.

Mandat središnjih tijela stranke traje 4 (četiri) godine.

Članak 28.

Stranka može imati povjerenike za pojedinu jedinicu područne odnosno lokalne samouprave. Ukoliko se imenuje povjerenik za pojedinu jedinicu lokalne samouprave, u pravilu se radi o velikim gradovima. Odluku o imenovanju povjerenika donosi predsjednik Stranke. Prilikom donošenja odluke o imenovanju povjerenika, vodit će se računa o broju članova Stranke s područja pojedine jedinice područne ili lokalne samouprave.

Povjerenici Stranke zaduženi su za organiziranje djelovanja članova Stranke na području jedinice područne ili lokalne samouprave za koje su imenovani, za protok informacija, uputa, prijedloga, inicijativa, za provedbu odluka tijela Stranke na određenom području te za organiziranje aktivnosti Stranke u skladu s odlukama tijela Stranke i godišnjim programom i planom rada te financijskim planom Stranke.

FINANCIJSKO POSLOVANJE STRANKE

Članak 29.

Stranka je neprofitna organizacija i sva prikupljena sredstva može koristiti isključivo za ostvarenje ciljeva predviđenim Statutom i programskim dokumentima stranke.

Stranka sredstva za rad prikuplja iz članarina, donacija fizičkih i pravnih osoba, iz državnog i lokalnih proračuna i iz drugih izvora sukladno zakonima koji uređuju financiranje političkih stranaka.

Članovi i donatori koji doniraju sredstva Stranci ne mogu s tog naslova ostvarivati posebna prava.

OSTALE ODREDBE

Članak 30.

Statut je najviši akt Stranke i sve odluke i drugi doneseni akti i poduzete radnje moraju biti u skladu sa Statutom.

Predsjednik Stranke i Vijeće ovlašteni su donositi opće i pojedinačne odluke i akte kojima se provode odredbe Statuta, osim ako Statutom ili mjerodavnim zakonom, nadležnost za donošenje određenih akata nije dodijeljena drugom tijelu.

Članak 31.

Stranka može prestati s postojanjem ako tako odluči Skupština Stranke.

Odlukom o prestanku odlučit će se o imovini Stranke, a ukoliko neka imovina ne bude obuhvaćena odlukom o prestanku, prenijet će se u vlasništvo Unicefa.

Članak 32.

Statut stupa na snagu danom donošenja, te će biti objavljen u Narodnim novinama i na internetskim stranicama stranke.

U Splitu, 14. listopada 2023.